خانه / یادداشت ها / بچه هیئتی های ما تعریف عمیقی از فرهنگ ندارند

بچه هیئتی های ما تعریف عمیقی از فرهنگ ندارند

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب استان، وحید مثنوی در پاسخ به یادداشت آقای مهدی دلبند مطلب زیر را ارسال نموده اند. از اینجا میتوانید یادداشت آقای دلبند با موضوع فعالیت های فرهنگی و ذائقه جامعه را بخوانید

وحید مثنوی
✳️مشکل ما بچه هیئتی و غیر هیئتی نیست. بلکه مشکل اینجاست که اکثر افراد نمیدانند فرهنگ چیست. اینجاست که هر کس تلقی خاصی از فرهنگ میکند و فکر میکند فرهنگ همان است که او بهش اعتقاد دارد. بنابراین به همان عمل میکند.
✳️ضمنا کار فرهنگی باید مهندسی فرهنگی داشته باشد یعنی باید بدانی میخواهید از کجا به کجا و چه چیزهایی برسید. این همان رفتن از فرهنگ موجود به سمت فرهنگ هدف یا فرهنگ مطلوب است. بچه هیئتی های ما تعریف واحد و متقن و عمیقی از فرهنگ مطلوب ندارند. گواه این مطلب سبک زندگی این دوستان است که با مدینه فاضله مورد نظر زمین تا آسمان فاصله دارد.
✳️ اکثر ما از فرهنگ فقط دین را میبینیم و جالب اینجاست که فقط آن را می دانیم و در واقع خیلی جاها به آن عمل نمی‌کنیم. مثلا شرکت در عروسی های امروزی. که متاسفانه خیلی از همین هیاتی ها در این مجالس حضور می یابند. این یعنی تایید منکر. خوب اینجاست معنی تقارن دین دانی و دینداری بهتر روشن می شود! حالا هر کدام از ما جز دسته دینداران هستیم یا دیندانان؟؟؟
و خیلی از مثال های دیگه که وجود داره…..
بگذریم……
❇️نتیجه گیری: سبک زندگی وقتی درست میشه که برای آن الگو تعریف کنیم. این الگو نشئت گرفته از یک فرهنگ است. فرهنگ مطلوب.
?? برای رسیدن به فرهنگ هدف باید یکبار فرهنگ را مهندسی کرد و یکبار کارهای فرهنگی را مهندسی کرد.
❇️ در مرحله بعد باید کارهای فرهنگی را مدیریت کرد.
❇️از سوی دیگر نظامات جامعه باید بر اساس فرهنگ مورد نظر خود را تطبیق دهند. مثلا نظامات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید ذیل نظام فرهنگی سیاستگذاری و بعد مدیریت شوند. در حالی که هم اکنون در کشور ما وضعیت به این شکل نیست. در شعار بله ولی در عمل اینگونه نیست.
⚠️⚠️⚠️ باید از خودمان شروع کنیم.

✅محور تحولات اجتماعی در جامعه خانواده است. بهترین محل تحول در نظام خانواده است که در لوای آن سایر نظامات خود را نشان میدهد.
✅بعد از خانواده، محور تحول محله است. که متاسفانه کار فرهنگی در محله تقریبا فراموش شده است. یعنی آنقدر کم و کم اثر است که نمی توان گفت کار فرهنگی میشود.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلااب اسلامی است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

1 دیدگاه

  1. سلام. په تعریف فرهنگ چی شد؟ حتما خواهی گفت مجموعه آداب و رسوم و….خخخ

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

یاسوج با خیابانهایی که روزی محل گذر زنان پوشیده و عفیفه بود.

وقتی در یاسوج به قصد قدم زدن وارد بازار و خیابانها می شوی ابتدائا تصور زنانی با چادر و لباسهای پوشیده محلی سنتی شان را داری

فعالیت های فرهنگی و ذائقه جامعه

مهدی دلبند ?مدتی است درگیر دو موضوع ” چگونگی اثرگذاری فعالیت های فرهنگی” و ” چگونگی تشکل سازی و شبکه ...