خانه / یادداشت ها / یاسوج با خیابانهایی که روزی محل گذر زنان پوشیده و عفیفه بود.

یاسوج با خیابانهایی که روزی محل گذر زنان پوشیده و عفیفه بود.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت ، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

متن ارسالی؛ وقتی در یاسوج به قصد قدم زدن وارد بازار و خیابانها می شوی ابتدائا تصور زنانی با چادر و لباسهای پوشیده محلی سنتی شان را داری ولی وقتی از تصور عبور می کنی و به درون خیابانها قدم می گذاری با چهره ای بسیار متفاوت از آن روبرو می شوی ، خیابانهایی که روزی محل گذر زنان پوشیده و عفیفه بود به محل عبور زنانی با پوششهای متفاوت شده ، پوششهایی که در بررسی ها معلوم می شود پوشش زنان غیرعفیفه غربیست که به راحتی به تن نوامیس ما رفته است ، لباسهایی که اصلا در شان یک زن‌عفیفه مسلمان و شیعه نیست و هر کس از بیرون مرزهای ما بیاید تصور دیگری درباره پوشانندگان آن می کند .
لباسهایی که حیا را از زنان و غیرت را از مردان جامعه می گیرند و تعارفی هم ندارد ، برنامه ریزیی که پشت این لباس ها هست مشخص است که محدود به اینجا نخواهد شد و عمق بیشتری پیدا خواهد کرد .
در تقابل اسلام و غرب ، همیشه غرب پس از ناامیدی از غلبه بر پیروزی بر توان نظامی متدینین و مسلمین از ابزار شهوت استفاده کرده ، ابتدا زنان خودشان را پیش فرستاده اند و بعد کار بجایی رسیده که از زنان و نوامیس مسلمین بهره برده اند و امروز باز هم همان شیوه و سبک به کار آمده و متاسفانه در بی توجهی و انفعال شدید گروه های فرهنگی مذهبی به راحتی در حال تعمیق ریشه های نامیمون خود هستند.
در حال حاضر تشکل های مختلفی در حال شکل گیری هستند که البته بیشتر در حوزه خدمت رسانی به محرومین مشغولند و این فضای خالی توجه به پوشش ها ، طراحی و تولید پوشش ها ، مقابله جدی با توسعه پوشش های غیرعفیفانه به شدت احساس می شود .
عدم فعالیت گروههای آموزش دیده امر بمعروف و نهی از منکر یکی دیگر از کمبودهای جامعه امروزی ماست .
تشکیل گروههایی برای نیاز سنجی و همچنین طراحی تولیدات مناسب و تحت پوشش قرار گرفتن تولیدیها از سوی سازمانهای انقلابی بخش دیگریست که باید بوقوع بپیوندد.
هیاتهای مذهبی باید از حالت تئوریک وارد مرحله عملی شوند ، ایجاد کارگاههای آموزشی توبیدی ، خدماتی و ایجاد بازارچه هایی برای این تولیدگران می تواند هم به فرهنگ و اشتغال و هم به پوشش جامعه کمک کند .
باید توجه داشت حتی اگر امروز هم شروع شود دیر است چرا که دشمن برنامه ریزیش را مدتها قبل کرده و بسیاری از برنامه هایش را به اجرا درآورده ، لذا هر چه زودتر باید نسبت به تشکیل گروههای فعال در این زمینه اقدام شود.
تجربیات موفق مختلفی در کشور توسط نیروهای خودجوش و دلسوز در این زمینه شکل گرفته که باید ضمن رصد آنها با تشکیل کلاس های تربیت افراد ضابط این تجربیات به آنها آموزش داده شود و زمینه ای فراهم شود که با حمایت قضایی از این افراد در سطح استان پیاده شود .
باید توجه داشت بسیاری از کسانی که این لباسها و پوششهای نامانوس با فرهنگ دینی ملی را می پوشند کسانی اند که از سر ناچاری به آنها روی آورده اند و در صورت بودن پوشش مناسب با کمال میل از آنها دوری می کنند .
سیدصادق محمدی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

بچه هیئتی های ما تعریف عمیقی از فرهنگ ندارند

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب استان، وحید مثنوی در پاسخ به یادداشت آقای مهدی دلبند مطلب زیر را ...

فعالیت های فرهنگی و ذائقه جامعه

مهدی دلبند ?مدتی است درگیر دو موضوع ” چگونگی اثرگذاری فعالیت های فرهنگی” و ” چگونگی تشکل سازی و شبکه ...