خانه / اخبار بویراحمد / اخبار / زیر پوست آرایشگاه‌های زنانه کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟

زیر پوست آرایشگاه‌های زنانه کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: ۷۰ آرایشگر به دلیل دخالت و ارائه خدمات مرتبط با حوزه پزشکی به حوزه قضایی معرفی و پلمپ شده‌اند و در حال طی مسیر قضایی خود هستند.
بهنام نیازی در گفت و گوی اختصاصی گفت: آرایشگر‌هایی که در حوزه زیبایی فعالیت دارند، مدارکی دارند که بر اساس آن در شیراز و تهران دوره‌هایی را گذرانده‌اند در چارچوب وزارت بهداشت هیچ گونه وجاهتی ندارند و به جد با آنان برخورد می‌شود.
نیازی تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲، ۷۰ آرایشگر به دلیل دخالت و ارائه خدمات مرتبط با حوزه پزشکی به حوزه قضایی معرفی و پلمپ شده‌اند و در حال طی مسیر قضایی خود هستند. بیش از ۱۸۰۰ قلم مواد آرایشی غیرمجاز در سه ماهه اول سال جمع اوری و امحاء شد.
نیازی با اشاره به نظارت بر صنف مراکز خدمات زیبایی اظهار کرد: آرایشگر‌هایی بوده‌اند که خود را پزشک معرفی کرده‌اند و شکایات زیادی از آن‌ها شده است. گاهی کار زیبایی انجام می‌دهید و ۱۰ سال بعد عوارض خود را نشان می‌دهد.
وی گفت: وقتی افراد بدون تخصص بوتاکس تزریق می‌کنند و فردی که خدمات به او ارائه شده دچار افتادگی پلک می‌شود، یا اگر دوز تزریقی بالا برود ایجاد مسمومیت می‌کند یا عوارض پوستی ایجاد می‌کند که غیر قابل بازگشت هستند.
نیازی با بیان اینکه هیالورونیک اسید یکی از ژل‌های مجاز است که توسط پزشک تزریق می‌شود،   افزود: ژل‌هایی وجود دارند که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند، پاژ از جمله ژل‌های قدیمی است که ژل‌های دائمی هستند، چسپندگی خیلی زیادی دارد و عوارض آن قابل درمان نیست و متأسفانه موارد زیادی داشتیم که به خاطر عوارض ژل پاژ بعد از ۲۰ سال به مرکز بهداشت مراجعه کرده‌اند، که به هیچ عنوان قابل برگشت نیست و این افراد دچار مشکلات جبران ناپذیری شده‌اند.
وی گفت: به دلیل اینکه افراد دوز تزریق را نمی‌دانند و علم و آگاهی مناسبی ندارند و وقتی عوارض ایجاد می‌شود، نمی‌تواند وضعیت را کنترل کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: افرادی بوده‌اند که بخاطر تزریق ژل در آرایشگاه بینی دچار نکروز (بافت مردگی) شده و کارشان به جراحی پلاستیک کشیده است، یا افرادی بوده‌اند که با تزریق ژل به لب دچار نکروز شده‌اند، کل زیبایی‌شان را از دست داده و در زندگی شخصی کارشان به طلاق کشیده است.
هشدار رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در خصوص برخی خدمات آرایشگاه ها در یاسوج
وی افزود: مردم چه خانم و چه آقا که تمایل به انجام کار زیبایی دارند در وهله اول به افرادی مراجعه کنند که شناخته شده هستند، همچنین فرد پزشک باشد و دوره‌های مربوطه را گذرانده باشد.
نیازی خاطرنشان کرد: در سایت دیوار افرادی که غیرمجاز هستند معمولاً اسامی فیک دارند، مثلاً رویابیوتی و مینا بیوتی و… ، این‌ها شماره مشخصی ندارند و آدرس درستی هم ندارند، معمولاً وقتی افراد به مشکل برمی خورند، شماره فرد خدمات دهنده دیگر پاسخگو نیست و حتی نقل مکان کرده و پیدا کردن آنان سخت می‌شود.
نیازی ادامه داد: مردم می‌توانند برای طرح شکایت خود یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند یا با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: در سایت نظام پزشکی اسامی پزشکان زیرمجموعه نظام پزشکی به تفکیک منطقه و استان و آدرس ثبت شده، مردم می‌توانند از طریق این سایت مطمئن شوند که فرد مورد نظرشان پزشک است یا خیر.
نیازی اظهار کرد: متأسفانه گاهی عده‌ای بخاطر اختلافات جزئی ۵۰ هزار تومان خدمات ارزان‌تر سلامتی خود را به خطر میاندازند و صدمات جبران ناپذیری را به خود وارد می‌کنند.


دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

خاطره ای از یک یاسوجی در سفر اربعین ۱۴۰۲

هوا در اسکانمون با بیش از ۷۰۰ نفر گرم و دم کرده شد.یه سری صداشون در اومده بود...

مساجد شهر یاسوج سنخیتی با مسجد ندارند

سنگرها پناهگاه های دائمی و امنی هستند

آمار وحشتناک سقط جنین در یاسوج

4000 مورد سقط جنین آمار غیر رسمیست.