خانه / گالری عکس / حرکت جالب یکی از هیئت های شهر یاسوج+تصاویر

حرکت جالب یکی از هیئت های شهر یاسوج+تصاویر

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بچه های هیئت محبین آل طه علیهم السلام که تابستان امسال ۱۹همین سال طرح تابستانه خود را با نام معراج شروع نموده اند همراه با بچه های این طرح در یک حرکت جالب در پارک کنار مسجد بازی سنتی ایرانی رابت را اجرا نمودند که تصاویر زیر مربوط به این بازی می باشد:

سال ۹۲ بود که رهبر معظم انقلاب در صحبت با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان خود نگاهی به ورزش های سنتی داشتند و از مسئولین درخواست کردند تا ورزش های سنتی و بازی های ایرانی را ترویج دهند و فرمودند: ” … اسباب‌بازى رايج بچّه‌هاى ما شده تفنگ. خب بابا! آمريكايى‌ها كه پدرجدّ ما در اين كارند، الان پشيمانند، درآن درمانده‌اند كه چه‌كار كنند. ما بچّه‌هاى خودمان را كه اَلَك‌دولَك بازى ميكردند كه تحرّك داشت و خوب بود، گرگم‌به هوا بازى ميكردند كه كار بسيار خوبى بود و ورزش بود و بازى و سرگرمى بود، يا اين چيزى كه خط كشى ميكنند و لىِ‌لىِ ميكنند – بازىِ بچّه‌هاى ما اينها بود – آورده‌ايم نشانده‌ايم پاى اينترنت، نه تحرّك جسمى دارند، نه تحرّك روحى دارند، و ذهنشان تسخير شده به وسيله‌ى طرف مقابل. خب بياييد بازى توليد كنيد، بازى ترويج كنيد، همين بازى‌هايى كه بنده حالا اسم آوردم و ده‌تا از اين قبيل بازى [كه‌] بين بچّه‌هاى ما از قديم معمول بوده را ترويج كنيد؛ [اين‌] يكى از كارها است، اينها را ترويج كنيد.”

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

تصاویر اخرین پیاده روی آمادگی اربعین حسینی در یاسوج

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ چند سالیست که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه ...

بخش دوم از دومین پیاده روی تمرینی

بخشی از تصاویر دومین پیاده روی تمرینی اربعین که به همت جبهه فرهنگی استان برگزار شد!

بخش اول از دومین پیاده روی تمرینی

بخشی از تصاویر دومین پیاده روی که به همت جبهه فرهنگی استان برگزار شد!