خانه / اخبار بویراحمد / اخبار / نشست خبری اربعین سال۹۸ برگزار شد+تصاویر

نشست خبری اربعین سال۹۸ برگزار شد+تصاویر

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد. نشست خبری اربعین حسینی سال۹۸ ستاد مردمی اربعین حسینی استان با حضور استاد ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و دبیر ستاد اربعین مردمی استان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

هدایت خواه در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: حرکت اربعین در سال های اخیر با رونق و شکوه خاصی برگزار می شود، امروز از یک برنامه پیاده روی ساده خارج شده است اگر چه روح این حرکت یک روح معنوی است، ولی اربعین امروز جنبه های مختلف سیاسی فرهنگی و بعد تمدنی خاصی پیدا کرده است.
 
هدایت خواه افزود: بعد عدالت خواهی اربعین و سازماندهی بین الامللی آن برای همه موحدین عالم است، و تمرینی است برای دوران ظهور، و حرکتی هدف مند است.
 
وی بیان کرد: رابطه معنوی که در اربعین شکل می گیرد، اربعین را از یک زیارت و برنامه معنوی صرف خارج کرده است و به بزرگترین تجمع عالم تبدیل شده است.
 
هدایت خواهد با بیان اینکه باید به نقش سازماندهی و عدالت خواهان منتظران ظهور در اربعین توجه ویژه کرد، گفت : از سال ۹۱ تا کنون ستاد اربعین به همت جوانان و خیرین و مردم در استان تشکیل شده است و تا امسال توفیق خدمت دارد. 
 
وی به بحث راه اندازی موکب ها اشاره کرد و گفت: گروهی از استان به عراق اعزام شده اند برای راه اندازی و ساماندهی موکب ها که امسال ۸موکب در سرزمین عراق خواهیم داشت.
 
هدایت خواه بیان کرد: امسال موکب های ما با برنامه ریزی های انجام گرفته در کمیته فرهنگی، فعالیت های فرهنگی برای آقایان و خانم ها ارائه خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه ۲۵ نفر در هر موکب به صورت متوسط در حال خدمت رسانی به زایرین هستند، گفت: موکب های استان نقش بسیاز ارزنده ای در خدمات رسانی فرهنگی، اسکان و تغذیه زائران دارند.
 
هدایت خواه به کاروان های اربعین در استان اشاره کرد و گفت: کاروان اربعین ما بین ۸۰۰تا ۱۰۰۰نفر ظرفیت دارد و یک ماه قبل از حرکت برای اعضای کاروان ها کلاس های آموزشی، معرفتی، فرهنگی و آماده سازی برگزار می کنیم.
وی به اهدای بسته های فرهنگی به زائرین در کاروان ستاد اربعین استان اشاره کرد و گفت: امید است امسال با همت مردم و خیرین در ستاد اربعین استان بتوان خدمات رسانی بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم، هرچند ما در خدمت سایر کاروان ها نیز خواهیم بود. 
هدایت خواه افزود: تعداد موکب های ستاد اربعین درسطح استان ۹عدد خواهد بود که در باشت، گچساران لیشتر،خیرآباد، پلیس راه بهبهان، بهمئی و شلمچه، برپا خواهند شد و در عراق نیز ۸موکب در نظر‌گرفته شده است.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گفت: سه موکب در بین راه در مسیر نجف و کربلا با همکار برادران عراقی خواهیم داشت. 
هدایت خواه با بیان اینکه درسال گذشته حدود ۱۲هزارد نفر از استان به منظور پیاده روی اربعین به سمت عراق عزیمت کردند، گفت: هیچ گونه هزینه ای برای مدیریت موکب های ستاد اربعین از سوی نهاد های رسمی و دولتی نمی شود و همه از سوی مردم و خرین جمع آوری شده است، و کمک نقدی یا غیر نقدی از سوی نهاد ها نداشته ایم.
وی بیان کرد: وجهه مردمی اربعین به فرموده مقام معظم رهبری باید حفظ شود و پایه اصلی این حرکت مردم هستند، این به این معنی نیست که اگر دولت کمکی کرد، نپذیریم، ولی به قول معروف همین که در این مسیر مشکلی به وجود نیاورند و بتوانند مسیر را هموار کنند بزرگتر کمک است.
هدایت خواه گفت: خیرین میتوانند با شماره حساب متمرکز ستاد مردمی اربعین در بانک رسالت مراجعه کنند جهت کمک های نقدی، و در مصلی نیز کمک های مردمی خیرین جمع آوری می شود، همچنین با نزدیک شدن به اربعین گروه های میدانی اقدام به جمع آوری نذورات و کمک های مردمی خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: هزینه جاری هریک از موکب ها طی خدمات رسانی های مختلف در طول ایامی که دایر هستند حدود  100 میلیون تومان خواهد بود.
 
هدایت خواه افزود: یکی از نیاز های جدید که امسال که با آن مواجه هستیم کولر بوده که یکی از خیرین اقدام به تهیه حدود ۱۲کولر کرده است و همچنین آب معدنی و ظروف یک بار مصرف از دیگر موارد پر مصرف این که همت خیرین را در این خصوص می طلبد.
 
هدایت خواه با بیان اینکه یکی از آثار اربعین این است که رزق و روزی را افزاریش گفت: این هزینه ها و کمک ها که همه از سوی مردم است برکات دنیوی و آثار مثبت فراوانی دارد که در زندگی خود مردم نمود پیدا می کند و هرچقدر در این زمینه هزینه مصرف کنیم چند برابر آن در زندگی دنیوی و اخروی به ما بازگردانده می شود.
وی گفت: هزینه اعلام شده در این خصوص ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده است که ۳۵۰هزار تومان آن در خاک عراق هزینه میشود، اما ببینید در تور آنتالیا که هر روزه بر روی گوشی ها پیامک می شود چه هزینه های هنگفتی می شود. 
 
هدایت خواه در این گفت: امسال برای پیاده روی اربعین ویزا نیاز نیست ولی گذرنامه نیاز است و زائرین باید چند مدت قبل باید برای اخذ گذرنامه اقدام کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

خاطره ای از یک یاسوجی در سفر اربعین ۱۴۰۲

هوا در اسکانمون با بیش از ۷۰۰ نفر گرم و دم کرده شد.یه سری صداشون در اومده بود...

زیر پوست آرایشگاه‌های زنانه کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟

با دوره هایی در شیراز و تهران گذرانده‌اند در حوزه زیبایی فعالیت میکنند

مساجد شهر یاسوج سنخیتی با مسجد ندارند

سنگرها پناهگاه های دائمی و امنی هستند