خانه / یادداشت ها / مهمترین و سرنوشت سازترین سرمایه یک جامعه، افکار عمومی آن جامعه است

مهمترین و سرنوشت سازترین سرمایه یک جامعه، افکار عمومی آن جامعه است

به گزارشبه گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد صادق قائمی مدرس دانشگاه،  پژوهشگر مسائل اجتماعی و از فعالین فرهنگی شهر یاسوج با ارسال یاداشتی نوشت؛

به بهانه زن زندگی آزادی

مدیریت افکار
قسمت اول

یکی از نکاتی که در خصوص حرکت منتسب به زن زندگی آزادی باید مورد توجه قرار داد و از همه جوانب دیگر اهمیت بیشتری دارد روندی است که سالیان زیادی است دستگاه استکبار به دنبال آن بوده و سرمایه گزاری زیادی نیز در این مورد انجام داده که این طراحی، همان برنامه پیچیده و بسیار حساس مدیریت افکار می باشد.
قطعا مهمترین و سرنوشت سازترین سرمایه یک جامعه، افکار عمومی آن جامعه است که نقش اصلی را در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی اجتماعی و فرهنگی آن جامعه بازی می کند.
اگر افکار عمومی در مسیر درستی قرار گیرد، مردم آن جامعه نیز در مسیر درستی قرار خواهند گرفت و در نتیجه، آن جامعه پیشرفت روزافزونی را تجربه خواهد کرد.اما تجربه نشان داده است اگر افکار عمومی به انحراف کشانده شد، آن جامعه در سایر بخش های زیربنایی نیز منحرف خواهد شد و هزینه های زیادی را به بار خواهد آورد.
حال سؤال اساسی این است که افکار عمومی چرا از اهمیت زیادی برخوردار است و چگونه باعث تغییرات اساسی در یک جامعه و ملت می گردد.
در حقیقت، اهمیت افکار یک فرد و جامعه به تأثیر گزاری آن فکر بر رفتار فرد و جامعه برمیگردد.
به عبارت دیگر، این فکر است که زمینه ساز بروز و ظهور یک رفتار را فراهم می کند.
همه ی بزرگان در طول تاریخ گفته اند، این فکر است که رفتار را بنا می نهد به طوریکه امروزه قدرتمندان عالم جهت مدیریت افکار مردم عالم، برنامه های زیادی طراحی کرده و با صرف هزینه های بسیار و استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال مدیریت افکار ملت های مختلف برای نیل به اهداف مد نظر هستند.
این برنامه ی پیچیده ی مدیریت افکار در مورد ایران اسلامی به مراتب پیچیده تر و استفاده از روش های خاص تر برنامه ریزی و اجرایی شده است.
در حقیقت با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دستگاه استکبار که همه چیز خود را در منطقه از دست رفته می دید در دو مرحله به مقابله ی با انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
مرحله اول که همان جنگ سخت بود که نتوانست نتیجه ای از آن بدست آورد.
با ناامیدی از پیروزی در مرحله اول، دشمن وارد مرحله ی بسیار پیچیده، خطرناک و سرنوشت سازی شد که در این مرحله از تمام ابزارهای موجود استفاده کرد و هدفی جز مدیریت افکار عمومی و به تبع آن مدیریت رفتار جامعه ایرانی در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نداشت….

ادامه دارد….



مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلااب اسلامی است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

بچه هیئتی های ما تعریف عمیقی از فرهنگ ندارند

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب استان، وحید مثنوی در پاسخ به یادداشت آقای مهدی دلبند مطلب زیر را ...

فعالیت های فرهنگی و ذائقه جامعه

مهدی دلبند ?مدتی است درگیر دو موضوع ” چگونگی اثرگذاری فعالیت های فرهنگی” و ” چگونگی تشکل سازی و شبکه ...