خانه / اخبار بویراحمد / اخبار / اقدام آتش به اختیار گروه جهادی «عبادالرحمن» در یاسوج+تصاویر

اقدام آتش به اختیار گروه جهادی «عبادالرحمن» در یاسوج+تصاویر

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایطی که ویروس کرونا زندگی عادی مردم را دچار اختلال کرده بسیاری از تشکل‌ها و گروه‌های جهادی اعم از بسیجیان، روحانیون و سایراقشار مردم نیز احساس مسئولیت کرده و برای کمک رسانی وارد میدان شده اند و با عزمی راسخ به دنبال ریشه کن کردن ویروس کرونا، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

بر کسی پوشیده نیست که کرونا موجب تعطیلی مشاغل و بیکاری خانواده‌ها شده که می‌طلبد در این شرایط سخت و دشوار کنار آنها باشیم.

البته این روزها دستگاه‌های زیادی آستین همت بالا زدند تا در قالب رزمایش‌ کمک‌های مومنانه باری از دوش نیازمندان بردارند و یکی از این گروه های مردمی که آتش به اختیار وارد این عرصه شده اند و در کنار خادمین سلامت مشغول به فعالیت هستند گروه جهادی «عبادالرحمن» یاسوج است که متشکل از چند روحانی جهادی ست.

حجت الاسلام کرمی مسئول گروه جهادی «عبادالرحمن» در یاسوج در خصوص فعالیت های این گروه جهت مقابله با کرونا به گفت: این گروه به صورت رسمی با دریافت مجوز از سازمان بسیج سازندگی فعالیت خود را از اسفندماه سال ۹۷ آغاز کرد، البته قبل از آن هم فعالیت های جهادی در سطح یاسوج انجام می دادیم.

وی اظهار داشت: این گروه با حضور جمعی از طلاب جوان با هدف کمک به رفع محرومیت از قشر آسیب پذیر جامعه و فرهنگ سازی در زمینه نوع دوستی و ایثار در سطح جامعه با یاری خدا و کمک مردم استان شروع به فعالیت کرد و در طول این مدت کوتاه قدم های کوچکی نیز در سطح کشور برداشته است.

کرمی ادامه داد: حضور در شهر سیل زده پلدختر استان لرستان، حضور در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان، انجام کارهای عمرانی برای خانواده های نیازمند در روستاهای دیلگان، سروک، دوراهان، برپایی ایستگاهای صلواتی در مناسبت های مختلف، پرداخت هزینه درمانی خانواده نیازمند درمارگون از جمله اقدامات این گروه بوده است تا اینکه بحث کرونا پیش آمد.

مسئول گروه جهادی «عبادالرحمن» یاسوج اضافه کرد: در ابتدای کار که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود که جوانانی اشاره کردند‌ که تصمیم گرفتند به افراد مسن کمک کنند و به در خانه‌های آنها بروند و خریدهای آنها را انجام دهند ما نیز در کنار ضدعفونی معابر و محلات که در ۱۰ مرحله انجام شد کار خرید برای خانواده ها را شروع کردیم تا از منزل خارج نشوند.

کرمی ضمن اشاره به به مراحل خرید برای سالمندان و تمام اقشاری که بهتر بود در خانه بمانند خاطر نشان کرد: گروه عبادالرحمن، بعد از دریافت درخواست مردم با آنها تماس می گرفت، لیست درخواستی آنها را دریافت و به مراکز خرید مراجعه و هزینه آن را نقداً پرداخت می کند و پس از تحویل درب منزل، با ارائه فاکتور و رسید اصل مبلغ خرید را دریافت می‌ کرد.

وی تصریح کرد: هزینه ایاب و ذهاب کاملاً رایگان و بر عهده گروه جهادی بود و در این مسیر افراد آسیب پذیر در اولویت بودند. بعد از این اقدامات کار تهیه آب میوه های طبیعی از جمله پرتقال و هویج و انواع نوشیدنی های مقوی را برای کادر درمانی و بیماران شروع کردیم و همچنان در حال انجام است و طی ۱۳ نوبت در بیمارستان شهید جلیل یاسوج که ویژه بیماران کرونایی ست توزیع شده است.

این فعال جهادگر افزود: اقدام دیگری مثل کمک به مستأجرین در پرداخت اجرا بها و صحبت با صاحبخانه ها جهت بخشش و یا کسر اجاره بها  و نشانه گذاری عابربانک ها و محل های تجمع افراد برای رعایت فاصله اجتماعی نیز صورت گرفته است.

مسئول گروه جهادی «عبادالرحمن» یاسوج با اشاره به میلاد کریم اهل بیت(ع) ادامه داد: با فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان در خصوص رزمایش همدلی جهت لبیک و تحقق این امر در راستای کمک مؤمنانه برای نیازمندان شهرستان بویراحمد اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای طرح «نان مهربانی» در ماه مبارک رمضان کردیم.

وی یادآور شد: در این طرح  به ازای هر خانواده کارت اعتباری ۳۰ هزار تومانی اهدا می‌شود که به وسیله آن می‌توانند ۱۰ بسته ۳ هزار تومانی نان از هر نانوایی خریداری کنند.

کرمی تصریح کرد: گروه جهادی عبادالرحمن برای این طرح صد خانواده را شناسایی کرده و در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک رمضان کارت‌ها را میان آنها توزیع کردیم که البته تعدادی دیگر از کارت ها باقی ست که توزیع خواهد شد.

این طلبه جهادی هزینه این طرح را سه میلیون تومان عنوان کرد و افزود: مردم حدود دو میلیون کمک کردند و یک میلیون آن هم از هزینه‌های جاری گروه جهادی عبادالرحمن هزینه و در اختیار جامعه هدف (خانواده‌هایی که در بسته‌های معیشتی کرونا بودند) قرار گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: امید است این اقدامات موثر واقع شود و شاهد بهبود هرچه زودتر بیماران و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان باشیم و توانسته باشیم هر چند محدود اما باری از دوش خانواده های نیازمند شهرمان برداشته باشیم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

خاطره ای از یک یاسوجی در سفر اربعین ۱۴۰۲

هوا در اسکانمون با بیش از ۷۰۰ نفر گرم و دم کرده شد.یه سری صداشون در اومده بود...

زیر پوست آرایشگاه‌های زنانه کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟

با دوره هایی در شیراز و تهران گذرانده‌اند در حوزه زیبایی فعالیت میکنند

مساجد شهر یاسوج سنخیتی با مسجد ندارند

سنگرها پناهگاه های دائمی و امنی هستند