خانه / برنامه های عمومی جبهه / کارگاه آموزشی طب و تغذیه اسلامی+تصاویر

کارگاه آموزشی طب و تغذیه اسلامی+تصاویر

به گزارش پایگاه مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، همایش طب_و_تغذیه_اسلامی به همت جبهه انقلاب فرهنگی این استان باحضور #دکتر_عالی از مشهد روز شنبه ۷ بهمن ساعت ۱۵ در کنگره شهداء استان  به صورت عمومی و با حضور عموم برادران وخواهران برگزار شد.

قابل ذکر است که در سال ۹۶ استاد عالی برای دومین بار در یاسوج حضور پیدا کرده و در خصوص تغذیه سالم کلاس هایی برگزار نموده اند.

در کارگاه آموزشی طب و تغذیه اسلامی که با حضور محسن عالی از مشهد و جمعی از فعالین فرهنگی در کنگره شهداء استان برگزار شد  در ابتدای این جلسه استاد تغذیه و طب اسلامی گفت: تمام بیماریهایی که غیر واگیردار وشایع هستند بخاطر رعابت نکردن سبک زندگی اسلامی است. وی افزود:ما وارد سونامی سرطان وپیری زود رس شده ایم  و هر امراضی که اتفاق می افتد بحث مزاج در آن وارد می شود.

عالی تصریح کرد: در فیلم یتیم خانه ایران هم شاهد یک هولوکاست هستید که بخاطر غذا رخ داد و همانطور که امام و رهبری توصیه کرده اند باید به موضوع طب اسلامی پرداخت.

استاد تغذیه اسلامی بیان کرد: سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۷۸ اعلام کرد که استفاده از طب سنتی را نیز پیگیری کنند و در کنار طب رایج جزئیات طب سنتی را نیز به بیماران ارائه دهند.

وی با اشاره به اصلاح سبک زندگی گفت: مصوبات دولت دهم شامل احداث دانشگاه های طب اسلامی، وارد کردن این علوم از مقطع دیپلم در کتاب های درسی و … که توسط وزیر بهداشت این دولت لغو گردید.

عالی تصریح کرد: شما در یاسوج توانسته اید بلوط را به جهان معرفی کنید؟ که بنده شاهد استفاده همین بلوط برای تزیین محصولات خود بودم!

وی با بیان اینکه کسی که در روستا هست اگر به حفظ الصحه دست یابند نیاز به درمان با داروها ندارد، گفت: طب سنتی یعنی سبک زندگی که دست به دست هم می دهد تا شخص زنده بماند.

این استاد تغذیه و طب اسلامی یادآور شد: از نگاه اقتصادی نیز به صرفه تر این است که از این سبک استفاده شود که برای درمان بیماری های مضمن و غیرواگیردار استفاده می گردد.

وی  تصریح کرد:از نظر غنی بودن طب سنتی رتبه اول را داریم ولی در عمل به زب سنتی خودمان رتبه آخر را داریم.

عالی  ابراز داشت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون اروپایی از طب سنتی استفاده می کنند و میزان استقبال عمومی از طب سنتی مربوط به چین است.

وی با بیان اینکه حجم تجارت جهانی در بحث رد وبدل گیاهان دارویی. تا سال ۲۰۵۰ به ۵۰۰۰ دلار خواهد رسید، گفت: ایران دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم جهان، ۸۰۰۰ گونه گیاهی و بیش از ۲۳۰۰ گونه از گیاهان کشور دارای خواص گوناگون هستند که همچنین ۱۷۲۸ گونه مختص ایران است که منحصرا در ایران رویش دارد که کشورهای دیگر دارند از ایران آن را خارج می کنند و پرورش می دهند.

تصاویر ذیل مربوط به این برنامه می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
x

شاید بپسندید

بخش دوم از دومین پیاده روی تمرینی

بخشی از تصاویر دومین پیاده روی تمرینی اربعین که به همت جبهه فرهنگی استان برگزار شد!

بخش اول از دومین پیاده روی تمرینی

بخشی از تصاویر دومین پیاده روی که به همت جبهه فرهنگی استان برگزار شد!

آغاز ثبت نام کاروان پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام از عید غدیر الی تکمیل ظرفیت اعلام شده است